hej igen

i am back.
sista dagarna här har varit jobbiga sen oscar for i fredags så har jag mått lite tjyvens
att skiljas från sitt barn känns som om någon hugger en kniv i ryggen så att den kommer ut på framsidan
och bildar ett stort,tomt hål som inte går att fylla  hur man än försöker.
sen var det ju så¨att jag slarvat lite med mediciner det är kanske aldrig bra vad vet´jag.
pratade med psykologen idag jag pratade om hur det varit och min längtan att dö.
han sa att jag helt enkelt inte kunde dö. men vad vet han.

han förklarade att  jag är  morsa och går och drar  tre pulkor upp för en backe och ansvaret vilar på mig att de ska ta sej upp på berget och sen även ner då kunde jag tjyvåka pulka på vägen ner,sa han han är rolig ibland psykologen
vi pratade även om att  jag inte ska bråka med personalen och inte vägra ta medicin jag väcklade in mig i nåt där och sa att han inte skulle bestämma över vad jag ska göra men han sa bara att det bestämde han ,gjorde han .
eller rättare sagt så bestämde han vad jag inte ska göra.sa han
och att jag ska ge fan i vissa saker typ bråka och medicinens förnuliga väg ner i fickan ska byta körrikning och hamna i munnen ok sa jag vad ska man säga.

det känns iallfall bättre nu. det är ju bra,kanske.
var på kalas idag alla de boende och troende var med god tårta.
har fått ett databord skitsnyggt tycker jag   det blev som ett helt annat rum,mitt sovrum
mister T är sjuk idag men jag antar att det hörs när han är tillbaka
ska surfa lite nu.

jag gick till psykologen för jag mådde inte bra han sa att detta löser vi fast inte på en dag
kom till mig ska jag förklara  inom rimlig tid öppna dig för mig så kommer du få inre frid
jag finns här i vått och torrt tala ut om stort och smått

ibland så kom han med en rikrigt konstruktiv kritik men för det mesta rent ut sagt så var det bara skit
han pratade och pratade han fyllde allt upp kvoten och om jag tjurade ett tag så satte han ner foten
då kunde det bli stick i päls och knalltransport till bältet
han sa att det var bättre så att snart jag skulle bättre må

han tycker jag är lat ibland och även destruktiv han vill att jag ska följa hans kloka direktiv
av allt han läst så har han mycket nytta av sin bok men jag undrar dock ibland om han är riktigt klok
psykologen samtalar med farbröder och tanter det verkar som han samlar på vokal samt konsonanter
dax att torka tårarna se till att du dig snyter för nu så har det faktiskt gått 45 minuter
jag betvivlar inte alls att psykologen snart får spader för han är så besatt av psykoanalysens fader

laijla Roos jansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0