till en deppig vän

sov lilla du jag vaktar dig nu men jag vill helst av allt att du vaknar
sov min kamrat men vakna upp snart för du sover så att jag dig saknar
ditt liv är så hårt och du har det så  svårt och din röst är så fylld utav gråt
din saknad är stor efter far och din mor och du tycker ditt liv saknar mening
men älskade vän du vaknar väl sen så vi kan dela ångest och fruktan
din kropp och din själ är trött liksom du och jag vet alltför väl hur det känns
du ser inget ljus inte en skymt av ett gott liv och det känns så grymt
men vakna min vän så ska du få se att jag finns här intill och jag väntar
jag känner din allför stora sorg jag känner din plågsamma smärta
din trasiga själ kan kanske bli hel ifall vi finns här för varandra
då ska du få se att när vi är två så blir vägen ej så svår att gå

Laijla Roos Jansson

Kommentarer
Postat av: Vällingkungen

Fin liten sak du har skrivit här.

2009-05-11 @ 14:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0