hos terapeuten

Vi sitter på varsin sida av bordet du förklarar att det är jag som har ordet
du ber mig att öppna upp hela min själ för dig som jag inte ens känner så väl
du ber mig berätta om mor och min far att jag tillstår hur oerhört utsatt jag var
jag kan och kan inte jag vill och vill ej är osäker på om jag litar på dig
Du vill att jag öppnar mig gråter och kvider och påstår att du kan se hur jag lider
Men hur kan du säga att du finns vid min sida när det ändå är jag som sen ensam får lida
Dina ord kommer ut  lika lätt som en dans och jag sitter och önskar mig nån annanstans
Kan hända att din verbala förmåga kan vara någon till hjälp men för mig är det endast
en plåga

Laijla Roos Jansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0