till oscar

Din framfart liknar en indiandans och du lämnar tydliga spår efter dig

Det är pengar i brödrosten och spagetti överallt

men det är ändå bara en liten del av allt

 Man kan nog säga att du ständigt  är på vift

Och detta är som sagt var inte någon underdrift

Men jag har faktiskt drömt att om några år är detta glömt

 och vi minns bara de fina

stunder som fanns men just nu driver du mig

 från vett och sant


Det vi bygger upp det river nu ner och

 våra vänner vill inte komma mer av dom

som vet hur man ska göra av dom får jag höra

Du behöver ju inte bli sur men hur vore det med lite struktur

Gränser ska sättas ganska hårt det kan väl inte vara så svårt


Men du är också jättego och du är också snäll

Du ger mig en stor bamsekram vid läggdax varje kväll

Då tänker jag på drömmen som tröstat mig förut

Och ser att när du sover ser du så fridfull ut

För jag har faktiskt drömt att om några år är detta glömt

Och vi minns bara de fina stunder vi haft

Men just nu driver du mig från vett och sans


LAIJLA JANSSON


Kommentarer
Postat av: Sara

Så fint! Som vanligt fröken J, du ÄR 5-jäklig på att skriva!!

Mrs Lucifer

2009-05-09 @ 08:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0