ett värdigt liv

om jag vore värd ett vanligt liv varför gjorde ni då som ni gjorde
om jag vore värd det andra har varför stod ingen upp för mig
om jag vore värd ett liv utan ångest och plågsamma drömmar
varför lyssnade ingen eller såg nånting eller synade mina sömmar
ni såg ett rasande barn som inte var klokt så ni ville låsa in mig
men det hade jag själv för länge sen gjort för att jag skulle överleva
de plågsamma vidriga övergrepp som ni inte kände till och som somliga ej ville se
så om jag vore värd ett vanligt liv varför har jag då inte det
varför plågas och våndas och inte se någon sorts mening med det
så om jag vore värd ett vanligt liv
så tog ni det ifrån mig

laijla roos jansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0