jag vill att du ska leva

jag stod vid det svarta havet där jag ville dränka mig
jag såg inget mer av värde som livet kunde skänka mig
med näsan vid vattenytan drog du upp mig än en gång
du fördömde mitt sätt att leva och så¨utbrast du varje gång

jag vill att du ska leva jag vill att du ska må bra
jag vet att du inte tror mig men det menar faktiskt jag
jag vill att du ska leva jag vill att du får det bra
jag vet att du inte tror det men det kommer en bättre dag

du vill att jag ska försöka du tycker att jag bär mig åt
logiken jag ansluter mig till den fnyser du bara åt
dina regler är klara och stränga du tillåter inte mig
att gömma mig bakom min ångest för då hämtar du genast mig

du sa jag vill att du ska leva jag vill att du ska må bra
jag vet att du inte tror mig men det menar faktiskt jag
jag vill att du ska leva jag vill att du får det bra
jag vet att du inte tror det men det kommer en bättre dag

du vill inte att jag ska lida men du vet att min väg blir svår
för ingen har stått vid min sida på otroligt många år
du säger att jag har resurser bara jag ville se
att jag är en människa god som nån och att jag har nånting att ge

jag vill att du ska leva jag vill att du ska må bra
jag vet att du inte tror mig men det menar faktiskt jag
jag vill att du ska leva jag vill att du får det bra
numera kan jag tro dig och det menar faktiskt jag

till en sjukskötare i umeå

Laijla Roos Jansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0